Zákaznická linka O2: Zkušenosti

Moje první zkušenosti s O2 přišly rázem, co jsem se přestěhoval do nového bytu a nechal na sebe přepsat internet od předchozích nájemníků. Když jsem však porovnal ceník internetu od O2 a internetu od UPC, tak jsem viděl jasný rozdíl.

Logo O2

Ceny internetu v Praze

Pokud nevyužívám žádných jiných služeb, pak nejlevnější internet od O2 stojí 499 kč a rychlost je pouze 20 Mb/s. Za stejnou cenu máte internet od UPC v rychlosti 100 Mb/s. UPC také nabízí levnější variantu internet o rychlosti 30 Mb/s za cenu 399 kč.

Úplně malým poskytovatelům internetu moc nevěřím kvůli stabilitě, kterou potřebuju mít nejlépe 100%. Když jsem však koukal na ceník poskytovatele Internet Josefov, tak ti nabízí 20 Mb/s za 490 kč, což mě zrovna moc nenalákalo, protože je nabídka totožná s O2.

Smluvní závazky na rok nebo na dva roky

Na obranu O2 je třeba říci, že jejich smlouvy jsou vázány pouze na 1 rok, zatímco u UPC se musíte zavázat na 2 roky, jinak je cena úplně přemrštěná. U UPC bez závazku byste zaplatili 599 kč měsíčně za rychlost 30 MB/s.

Protože mám nájemní smlouvu pouze na rok a možná se budu za rok stěhovat do zahraničí, tak je pro mě lepší závazek pouze 1 rok za cenu horší rychlosti/ceny internetu. Navíc nejsem si vědom u UPC fyzických poboček, u O2 mám zkušenost, že převod internetu na jiného majitele je na pobočkách velice jednoduchý a okamžitý.

Telefonáty do O2

A teď k samotným telefonátům do O2. Do O2 jsem volal ihned první den, co mi začal běžet internet 1. března, ale protože jsem převáděl smlouvu od minulých vlastníků, tak závazek jednoho roku měl skončit nějak kolem 20. března. Tedy ideální čas dát výpověď a přejít k jinému poskytovateli. Trochu jsem doufal, že mi nabídnou nějakou tu podpultovní nabídku a nebudu muset převod řešit (přeci jen ten závazek 1 rok se mi u O2 hodně líbí).

1. telefonát

Volám na klasickou infolinku až se proklikám k operátorce, které vysvětlím, že chci dát výpověď a ta mě přepojí na specialistku na tyto výpovědní záležitosti.

Po přepojení dostanu snad tu nejhustější obchodnici, kterou jsem kdy na sluchátku měl. Smekám. Ovšem mi říká, že na mé adrese nelze internet zrychlit kvůli technickým záležitostem, ale může mi nabídnout lepší cenu. Dostal jsem nabídku 439 kč za stejnou rychlost. Tedy měsíčně o 60 kč méně, za rok příjemných 720 kč sleva. Už jen z tohoto důvodu určitě neváhejte a zkuste na O2 zavolat než budete prodlužovat smlouvu a řekněte, že odcházíte. Nabídka nižší ceny přijde automaticky aniž bych si o ni musel říkat.

Na nabídku jsem kývnul, pravděpodobně bych to uhrál i na nižší cenu a to 399 kč, což je cena internetu pro ty, kteří využívají paušálu u O2. Ale obchodnice byla tak dobrá, že jsem neměl moc náladu s ní vyjednávat. Moje chyba, ale zároveň ponaučení pro příště.

Tato výborná obchodnice ze mě samozřejmě dostala informace o tom, že utratím za telefonování pouze 200 kč za 3 měsíce a využívám služby Mobil.cz. A tedy neměla pro mě žádný paušál, který by vyhovoval mým nízkým požadavkům, kterým je hlavně neomezený internet zdarma pomalé rychlosti.

2. telefonát

Co mě však nemile překvapilo, když mi o týden později volala jiná slečna z callcentra O2.

Začala se mě ptát, jaký mám paušál a kolik platím za internet, že nevidí žádné vyúčtování. Chápete, volá člověku, který ještě před týdnem chtěl dát výpověď a na všechno už před týdnem odpovídal. Všechny hovory jsou monitorovány a měli by si mezi s sebou rozhodně lépe předávat informace. Kvůli této neprofesionalitě vlastně píši celý tento článek.

Co mě však překvapilo, že tato telefonistka nižší úrovně, která nevěděla vůbec nic a její úkol byl pouze prodávat další produkty stávajícím klientům bylo, když mi oznámila, že na mé adrese je možné mít rychlejší internet. Samozřejmě mi ho nabízela za standardní ceníkovou cenu, která je 50 Mb/s za 549 kč/měsíčně. Teď je otázkou jestli mi první telefonistka úmyslně lhala a nebo jestli se tato telefonistka spletla a nabízela něco, co není možné.

U O2 zůstávám

U O2 ten rok zůstanu. Internet je stabilní a rychlost 20 Mb/s mi na práci stačí, aspoň mě to nebude lákat hrát hry. Jen doufám, že mi teď nebudou volat prodavači z O2 nijak moc často. Ale i na to existuje řešení, můžete jim zřetelně říci, že si nepřejete, aby vás už kdykoliv kontaktovali s obchodními nabídkami.

Autorem článku je Ladislav Výsmek, autor projektu NEdaním.cz

7 thoughts on “Zákaznická linka O2: Zkušenosti

  1. Hezký den,

    mrzí mě, že jste nebyl s jednáním na naší zákaznické lince zcela spokojený.
    Hovory jsou z naší strany monitorovány pro získávání zpětné vazby, zlepšení služeb a také pro případné řešení sporů.
    V rámci obsluhy a také řešení zákaznických požadavků máme k dispozici více oddělení. Existují také specializovaná oddělená, která zákazníky kontaktují s optimalizací jejich služeb nebo nabídkou nových služeb na základě marketingových kampaní. Když na naši linku voláte a řešíte konkrétní požadavek, kromě samotné pomoci a řešení, snažíme se najít pro vás tu nejlepší variantu, nevyhovuje-li vám aktuálně nastavení služeb. Jelikož operátoři nemají přímo přístup ke konkrétním hovorům a kampaně se průběžně aktualizují, může se v některých případech stát, že vám zavoláme s nabídkou, kterou jste již řešil na naší lince v rámci jiného požadavku. Tyto hovory je však možné zamezit na základě změny marketingových souhlasů.
    Možnost zrychlení na přípojce ráda prověřím. Bez konkrétních údajů však nedokážu možnosti posoudit a vyjádřit se, z jakého důvodu vám byly sděleny odlišné informace během prvního a druhého hovoru. Poprosím vás, abyste nám poslal telefonní číslo přípojky pomocí aplikace: http://www.o2guru.cz/guru i s odkazem na tento článek.

    S přáním hezkého dne

    Anna Typovská,
    Guru pro Social Media, O2

    1. Dobrý den,

      děkuji za reakci. Kdybych po rychlejším internetu hodně toužil, tak asi opravdu přejdu ke konkurenci než mít ten drahý u O2, ale místo nabízené slevy bych možná uvítal za stejnou cenu to zrychlení.

      Teď už to řešit nebudu. Ale vážím si toho, že od vás někdo zareagoval. :-)

  2. Druhá paní nabízela něco co nelze.. Já si také platím 20mb/s a stahuje mi to zhruba 2,5. Přes Vánoce zvýšili zdarma rychlost na maximum a stouplo to na 2,8 :D Samozřejmě po skončení akce volala paní jak moc se mi to líbilo a že tak rychlý internet můžu mít asi za 10kč/den. Už jen to že si platím 20mb, tak by se měli snažit abych měl co nejblíže k tomu a ne po mě chtít za 0,3MB/s blíže k tomu co už si platím další stokoruny..

  3. Jsem zhnusem úrovní služeb o2 v současné době. Od té doby co to vlastní Kelner tak to jde k brdickum. Nelze konzultovat žádný problém, protože vše je na internetu!? Ha, Ha . Nesmysl, jsou specifika, která tam nejsou. Za peníze mi nějaký dáreček z dálky “pořadí” koho volat, zase za peníze. A nic se nedivím. Je třeba zvažovat přechod k jinému operátorovi. Co mi na to řeknete ??? To nestačí, ze jsme na každém kroku monitorování!!??? Prostě hnus!

  4. Máme od O2 pevnou linku -tarif O2Business Typ : přípojka. Hovory platíme ale Live telecom. Již delší dobu nám ale telefon nefunguje. Ani jedna firma se k opravě nehlásí a tvrdí, že je to záležitost té druhé. Přitom O2 platíme měsíčně za přípojku 262,57 Kč!!
    Kde mám hledat pomoc? Pastorační asistentka – fara

  5. Za ta léta,co jsem u O2 toho mám tak akorát.Zdá se,že když zjistí,že má člověk nějakou výhodu hned mu to zkazit jen at platí.Kupovala jsem si kartu na dobíjení za 200,00Kč na měsíc.O víkendech jsem měla SMS a volání do O2 zdarma.Ted mě nutí zaplatit 300 Kč kvůli internetu,kdo se jim o něj prosí.Já ne.Internet máme doma jako hlemýždě.Můžeme být rádi ,že se dostaneme na banku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *