Alza vs. Mironet

Jako IT support jsem si nedávno poprvé vyzkoušel, jaké to je objednávat něco pro firmu. Když objednáváte pro sebe, tak si dovolíte riskovat a vezmete přes Heuréku to nejlevnější. Když však objednáváte pro firmu, tak musíte hledět i na faktory jako důvěryhodnost obchodu a rychlost doručení.

Alza.cz

Samozřejmě, že cena hraje obrovskou roli, protože když firmě ušetříte 1000 korun a pracujete na tom 2 hodiny, tak firma vydělala 800 korun a vy jste se jí vyplatili.

Moje první objednávka byla velká, jednalo se o spoustu položek. Takže jsem hledal levný, přehledný, důvěryhodný obchod, kde bych ideálně nakoupit vše co potřebuji. Nakonec byly stejně potřeba 2 objednávky, a tak jsem jednu udělal v Alze a druhou v Mironetu.

Obě společnosti mají výdejní sklad kousek od sebe v pražských Holešovicích. Alza vznikla v roce 1994 a Mironet v roce 1996. Proč je mezi nimi tak obrovský rozdíl a neslaví oba stejné úspěchy?

Alza překvapení

Důvod, proč je Alza tak úspěšný obchod, není pouze agresivním marketingem. Ale propracovaností objednávkového systému. Na pobočce zadáte číslo objednávky a unikátní PIN kod, vyjede vám lísteček a vy si zboží vyzvednete. Díky PINu nikdo nekontroluje vaší totožnost a jednoduše může pro firmu kdokoliv vyzvednout zboží. Nemusíte s sebou tahat ani firemní razítko.

Čekací doba se v Alze taky dost zlepšila a ačkoliv tento obchod není vždy nejlevnější, tak se snaží být 100% spolehlivý. Zboží, které je skladem je okamžitě k vyzvednutí, bez zbytečného zdržování a řešení něčeho se zaměstnanci.

Mironet raději už nikdy?

Když jsem objednával u Mironetu, tak jsem si dával velký pozor, aby bylo zboží skladem. Slibovaná doba dodání byla přesně napsaná a měla být do 3 dnů připravena k vyzvednutí na pobočce. Ve výsledku se na objednávku čekalo 2-3 týdny. Mezitím jsem jim musel neustále volat a jejich call centrum mi slibovalo termíny, které nebyly splněny. V průběhu jsem sledoval zboží, které ještě chybělo a stále jej pro nové zákazníky slibovali do 3 dnů, po celou dobu mého čekání.

Objednávali jsme u Mironetu dvakrát a obě objednávky probíhaly stejně. Skladem znamená, že to mají někde u dodavatele a slibované datum nebylo splněno ani jednou. Nabídli sice, že si mohu objednávku vyzvednout po částech, ale můj čas taky něco stojí a nebudu tam jezdit 4krát.

Aby toho nebylo málo, tak samotná zkušenost na pobočce nebyla zrovna nejhezčí. Ačkoliv byl obchod prázdný, tak jsem si musel vzít lísteček a čekat až mě 1 fungující zaměstnanec obslouží, zatímco ostatní 3 si tam dělali nějakou logistiku.

Když jsem se dostal na řadu, tak k vyzvednutí zaplaceného zboží nestačilo ani razítko firmy (!). Ale chtěli čestné prohlášení od jednatele, že mohu zboží vyzvednout. Musel jsem na ně trochu zatlačit a nakonec se to vyřešilo zavoláním na telefonní číslo uvedené v objednávce. Ale po 2 týdnech čekání jsem už opravdu pěnil.

Nějaké zboží jsme vraceli ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu. Tato lhůta sice ze zákona neplatí pro firmy, ale společnosti jako Alza s tím nemají nijak zvláštní problém. I když se možná pletu a i v Alze by se cukali. V Mironetu se museli radit, jestli budou tak hodní a nerozbalené zboží vezmou zpět. Nakonec to bylo formou dobropisu, abychom u nich museli znova nakoupit. Udělejte obchod, který to bude akceptovat bez řečí a budete mít obrovskou konkurenční výhodu.

Vidíte ty rozdíly?

Buďte náročnými spotřebiteli a vyžadujte nadstandard. Pokud provozujete vlastní obchod, tak se poučte a nekonkurujte pouze cenou. Existuje celá řada věcí, díky kterým si můžete vybudovat dobré jméno.

Abych jen nekřivdil, tak recenze na Heuréce ukazují, že je u Mironetu 96% zákazníků spokojeno a u Alzy je spokojeno 95%. Zákazník je ale bytost citlivá a moje osobní zkušenost je u Alzy asi 10 spokojených objednávek a u Mironetu 2 nespokojené. Takže nevím, proč bych měl dávat Mironetu třetí šanci, když kousek vedle je spolehlivý obchod. Možná kdyby měli trochu sebereflexe a rozdali nějaký voucher :-)

3 thoughts on “Alza vs. Mironet

  1. pěkná blbost vážený pane…asi jste narazil na nezkušeného zaměstnance, protože jinak na výdejnách zaměstnanci Alza.cz mají povinnost nechat si podepsat předání výrobku, který je placen předem.

    1. Ještě doplním. Na firmu jsem udělal už asi dalších 10 objednávek v Alze a ani jednou to razítko skutečně nechtěli. Máme propojenou kartu s účtem, takže se to pohodlně nakoupí, pak jen zadá číslo objedávky a pin do toho jejich automatu, pak dám lísteček a bez podpisu či razítka mi zboží vždy dají.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *